internet

Usługi tworzenia stron internetowych

Na rynku usługowym istnieje bardzo duży wybór firm i wolnych strzelców zajmujących się tworzeniem stron internetowych. Na co warto zwrócić uwagę przy wyborze specjalisty do promocji własnego biznesu?

Portfolio – wskaźnik doświadczenia

Każda firma, która istnieje dłużej na rynku może pochwalić się zestawem wcześniej wykonanych zleceń w postaci portfolio, czyli specjalnej podstrony internetowej, bądź prezentacji, która pokazuje umiejętności grafika, pomysłowość i zdolność realizacji pomysłu. Dobre portfolio powinno mieć odnośnik do oryginału strony www, tak aby klient mógł sam obejrzeć efekty prac, gdyż w ostatnich latach na znaczeniu zyskuje także interaktywność stron internetowych.

Strona jaka jest, każdy widzi…

Sama szata graficzna to nie wszystko. Strona internetowa oczywiście powinna być atrakcyjna wizualnie i zachęcająca do zapoznania z treścią, dzięki dobrze dopasowanej typografii i wygodnemu układowi tekstu, w grę wchodzi także tzw. użyteczność strony, czyli sposób, w jaki po stronie porusza się jej użytkownik, co obejmuje menu, animacje, nawigację i sposoby przełączania się między poszczególnymi podstronami.

Czego nie widać

Strona internetowa jest formą oprogramowania, to znaczy, że za atrakcyjność finalnej strony www odpowiada także w dużej mierze programista, który przekuje wizję grafika w kod HTML, który jest wyświetlany w przeglądarce użytkownika. W kodzie, niewidoczne dla użytkownika pozostają także informacje o stronie przeznaczone dla wyszukiwarek, które pomagają w pozycjonowaniu stron. Warto pamiętać, że aby strona wyświetlała się poprawnie na wielu urządzeniach potrzebne jest jej dostosowanie pod kątem tzw. mobilności.