Cała prawda o Google Ads CTR. Słownik pojęć dla każdego marketera, wykonującego reklamy w internecie
usługi specjalistyczne

Cała prawda o Google Ads CTR. Słownik pojęć dla każdego marketera, wykonującego reklamy w internecie

Kampanie reklamowe potrzebują wskaźników, które będą pokazywać skuteczność wszystkich prowadzonych działań. Dlaczego? Właśnie poprzez monitorowanie zadań można sprawdzić, jak działa reklama i plasuje się na tle innych, ile zdobyła potencjalnych klientów, ile osób odwiedziło na przykład stronę i właśnie to pokazuje poziom skuteczności w kampaniach reklamowych Google Ads.

Jedną z podstawowych miar, która określa działanie reklamy, jest Google Ads CTR. Poznanie właśnie tego wskaźnika, a następne zrozumienie go pozwala udoskonalać oraz maksymalizować wyniki. Co to jest Google Ads CTR i jak działa?

Google Ads CTR jako podstawy miernik zaangażowania odbiorcy

Google Ads CTR to wyraz pochodzący z języka angielskiego i oznacza Click Through Rate i liczy się go przez podzielenie liczby kliknięć w reklamę przez liczbę jej całkowitych wyświetleń, a następnie mnoży się ją dodatkowo przy 100, aby uzyskać procentową wartość.

Idealnym przykładem CTR jest wyświetlenie reklamy przez 1000 użytkowników, otrzymaniu 50 kliknięć i po obliczeniu można zauważyć, że Google Ads CTR wynosił 5%.

Dlaczego warto korzystać z Google Ads CTR? Jakie są jego największe zalety?

Wskaźnik Google Ads CTR jest niezwykle istotny z kilku powodów. Przede wszystkim jest to miara, która pokazuje stopień zaangażowania odbiorców. Im wyższy wskaźnik CTR, tym większe prawdopodobieństwo, że reklama przyciągnie zainteresowanie i konwersję, czyli ilość danych reakcji. Taką reklamę łatwiej rozpoznać po nagłówkach, ciekawych opisach czy ofertach.

Wysoki wynik Google Ads CTR udowadnia, że dana reklama została również świetnie stargetowana. Czyli osoba, która ją stawiała, dobrze dobrała grupę docelową pod względem płci, wieku, lokalizacji i zainteresowań. Dzięki temu będzie dopasowana do rzeczywiście zainteresowanej grupy docelowej.

Warto jednak każdy przypadek reklamy analizować oddzielnie, ponieważ wysoki wskaźnik CTR nie zawsze będzie oznaczał przyniesienie przychodów.